• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68571
+
-

رویه جدید توزیع لاستیک کامیون در فارس

رویه جدید توزیع لاستیک کامیون در فارس

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای فارس گفت: با وجود همه مشکلات و کاستی‌ها تلاش می‌شودکه لاستیک مورد نیاز کامیون‌داران برای تقویت ناوگان حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان و جلوگیری از بروز مشکل در این حوزه تا حد توان تأمین شود.

 به گزارش ایرنا، «علیرضا سیاهپور» با اشاره به رویه جدید توزیع لاستیک کامیون در استان فارس افزود: در گذشته بر اساس تعداد ناوگان هر استان از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت لاستیک به شکل متمرکز به استان‌ها داده می‌شد که آنها نیز بر اساس دستورالعمل ستاد تنظم بازار، ۸۵ درصد لاستیک‌ها را به حوزه حمل‌و‌نقل عمومی و ۱۵ درصد را نیز به ناوگان خارج از حوزه حمل‌و‌نقل عمومی اختصاص می‌دادند. 

وی ادامه داد: توزیع لاستیک در میان ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی نیز از اساس میزان پیمایش و مشخصات ناوگان توسط عاملان فروش در اختیار کامیون‌داران قرار می‌گرفت. او اظهارکرد: بر اساس رویه جدید که از حدود 3 هفته قبل اتخاذ شده، همه لاستیک‌هایی که تأمین می‌شود توسط اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای و تا اطلاع ثانوی فقط در بین ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی توزیع می‌شود. 

وی گفت: این اقدام کمک خواهد کرد که با اختصاص لاستیک‌های تشویقی برای رانندگان، روند انتقال کالاهای استراتژیک از بنادر به استان شتاب و سرعت بیشتری گیرد. مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای فارس افزود: همچنین با توجه به تسهیل شرایط واردات و ترخیص لاستیک، انتظار است که افرادی که امکان انجام این کار برای آنها فراهم است در این زمینه وارد عرصه شوند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید